Hjortron i min mun

Improvision var ganska awesome. Helheten var riktigt snyggt, och några framträdanden var ganska lysande. Som vinnande bidraget "Hjortron i min mun" av Arne Brun, till exempel. Eller "Även en Sverigedemokrat kan gråta" av Ensamstående Tillsammans.

Det hela gick till som så att publiken fick alla skriva ner en påhittad låttitel på en papperslapp, innan föreställningen började. Improvisatörerna fick sedan en låttitel lottad till sig, och bandet lottade fram en genre, i vilken låten skulle spelas och sjungas. Detta då några sekunder innan det var dags att ställa sig på scen. Mycket skickligt gjort, må jag säga.

Elli och jag gick ut och käkade innan vi drog oss hem, och här är vi nu och göttar oss åt att det (ett litet tag till) är helg.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det måste ju ha varit jättekul! Puss, ringer dig senare idag.

2010-03-29 @ 06:09:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0