Barfotadans

Nu är jag riktigt less på vintern. Jag har förvisso varit less på denna vinter sedan oktober, men nu är riktigt less. Jag vill ha sol och en park och en dunk vin! Jag vill ha musik och spontanitet och barfotadans! Vem fan orkar vara spontan när man fryser? Och barfotadans såhärårs ska vi ju inte ens prata om.

På grund av all is och slask tar det mig dubbelt så lång tid att promenera till jobbet, vilket gör att jag måste gå upp tidigare på morgonen. Men det är dubbelt så svårt att gå upp på morgonen för att isen och slasket och vintern väntar utanför.

Jag är riktigt less på denna vinter.

Kommentarer
Postat av: David

Amen brother! Jag vet inte hur ni har det i göteborg men här i stockholm har vi den kallaste vintern sen 1987. Och den vintern har jag inga tydliga minnen ifrån då jag var ett halvår gammal.



Jag förstår mig inte på de människor som föredrar vinter framför sommar.



Snö och slask vs sol och bad

Vinterjacka och långkalsonger vs t-shirt och shorts

Stå och köa till nån krog i 20 minusgrader vs dricka öl i en park i 25 plusgrader

2010-01-29 @ 10:03:57
URL: http://goddontmakenotrash.blogg.se/
Postat av: Þóra

Kom hit. Det är faktist inte särskilt kalt på Island just nu :-)

2010-01-30 @ 23:02:49
URL: http://tonskald.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0