Pecha Kucha

Onsdagsimpron blev inställd, men såhär i efterhand gjorde det ingenting. Charlie drog med mig på en tillställning som kallas Pecha Kucha. Ett fenomen som startade i Japan, och är ett slags event och en samlingsplats för kreativitet. Det går till som så att en eller flera talare, som representerar ett särskilt projekt, går upp på scen och visar 20 bilder för publiken. Dessa bilder visas i 20 sekuner vardera, och under dessa 20 x 20 sekunder (6 minuter och 40 sekunder) får talaren/talarna berätta om sitt projekt. Och vi hörde allt från vetenskapsmän till designers, arkitekter, dansare och musiker med mera. Verkligen sjukt kul!

Tydligen hålls Pecha Kucha i 183 städer över hela världen, och ska fungera som en samlingsplats för kreativa människor att presentera sina projekt och mingla med andra konstnärer av alla dess slag.

Jättespännande kväll! Tack Gustav för att du drog med Charlie, som i sin tur drog med mig och Petra!



Petra, Gustav och Charlie.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Man lär sig något nytt varje dag!

2009-03-26 @ 11:20:09
Postat av: Anton

Blev glatt överraskad när jag såg er där igår!

Hade aldrig heller varit på Pecha Kucha tidigare, men när jag såg alla olika presentationer blev jag ju sjukt taggad att pyssla ihop en egen presentation om något... vet inte vad bara?

2009-03-26 @ 15:51:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0