Hemma i Sverigeland

Efter en minst sagt kass flight (skrikande äckelungar, värdelös service, trasig TV, gaskammartrång feeling etc.) till Köpenhamn rullade vi till slut in i ett jättekallt Göteborg strax efter 2 i morse. Sexton minus?! Det är inte mina upptinade och växthuseffektsvälkomnande nerver redo för! Island bjöd ju bara på plusgrader, så varför inte Sverige? I morgon ska jag gå och köpa mössa. Jag är tydligen ledig.

Det är svårt att liksom sammanfatta Islandsresan. Två veckor är ju rätt länge ändå, i alla fall sett till situationen. Jag kan konstatera att min isländska är en liten gnutta bättre, även om jag absolut inte skulle ge mig för att tala det i dagsläget. Men jag känner mig motiverad att bli flerspråkig någon vacker dag, och nu har jag utrustat mig med vinnarskalle och barnböcker som ett första steg på vägen. Hur gick det förresten med din ryska, Ylva? När jag ändå är inne på språk menar jag.

Jag har bett Ellis mamma att lägga upp lite bilder från vistelsen på Facebook. Då snor jag lite därifrån och publicerar här. Vet inte hur lång tid det kan dröja, dock.

Nu har jag spenderat min första jul utan min familj, så jag saknar dem mer än någonsin faktiskt. Vill ta mig upp inom en månad och spendera en helg ute hos mamma. Inte göra något annat. Det skulle vara hur fint som helst.

Kommentarer
Postat av: Mamma

det tycker jag låter jättebra. Längtar efter dig supermycket!

Pussar i massor

2009-01-06 @ 12:58:04
Postat av: Elin

Åh gör det, då kommer jag ut till mamma och så feting-myser vi, Elsa och petter får haka på också..

2009-01-07 @ 13:28:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0