Advent Returns

Efter effektiv tid med Rattle idag for jag hem till Carlie och hennes kollektiv Wohng (som tyvärr ska slå igen nu, efter alla år - kommer sakna't) för julmys. Det var massor med folk som satt och pysslade och drack glögg. Det var precis som julmys ska vara; juligt och mysigt. Jag virkade till och med en grytlapp. Vem hade kunnat ana att jag skulle minnas hur man gör, då jag inte haft en virknål i handen sedan slöjdlektionerna på högstadiet. Fröken Bibbi visste tydligen hur man lär ut så det fastnar.

Nu är det så dags att röra ihop middag och matlåda. Måste försöka peppa för att ha energi att orka morgondagen. 8 - 19:30 är ju ganska saftigt. Särskilt som det är flera dagar. Nåja, det ska nog gå bra.

Elli kommer hem i morgon.

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Haha sött, har du virkat? ja men höll inte du på med det ett tag där typ i högstadiet?? Eller mellanstadiet? Kul att du minns, tror aldrig jag lärt mig...kolla in vårat söta pepparkakshus på bloggen:) Godnattpuus

2009-12-06 @ 23:03:17
URL: http://elinsrader.blogg.se/
Postat av: Elin

Så himla superenkelt!! Köpte en färdig byggsats, "Annas" är märket, sen är det bara att limma ihop med smält socker och kristyr och nonstop, ska aldrig mer i hela mitt liv försöka mig på att baka ett eget pepparkakshus, detta var skitsmart, och soft! Lycka till!!:)

2009-12-07 @ 00:29:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0