Hösten - what's the deal?

Jag kan inte riktigt greppa att vi snart avverkat halva oktober. Att säga att tiden går fort är ju en jävla underdrift. Jag var ju på Island förra veckan, nästan, och snart är jag där igen. Och sommaren började ju just, men nu ska vintern banka på dörrn också?

En fråga till er höstälskare: What's the fucking deal? Sommaren innebär att det är ljust, glatt, lummigt och man slipper frysa. Hösten och det som följer på hösten är ju det exakt motsatta. Är ni sadomasochister hela bunten? Njuter ni av lidandet? Hela naturen dör ju, det borde väl vara en hint om att det inte är nån kul skit, utan bara... skit.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Håller med föregående bloggare!

2008-10-07 @ 15:11:43
Postat av: Foxy

Håller med.. Jag gillar inte hösten alls. Vaddå mysigt??? Kallt regnigt o jävligt e va de e ;-)

2008-10-07 @ 15:19:30
URL: http://www.mumba.bloggspace.se
Postat av: Jesper

Men det är mysigt att åka till jobbet i världens största och mjukaste vinterjacka! Och naturens vackra färger säger inte "hej nu dör jag" utan mer "tack för den här gången, vi ses snart igen". Och eftersom man vet att alla går omkring och deppar för att det är höst så kan man ställa sig utanför/ovanför/under alla andra och sprida glädje och ljus istället! Jag lovar, jag ska försöka kompensera för de förlorade soltimmarna hela hösten lång Linus :)

2008-10-07 @ 17:10:25
URL: http://jesperahlin.com
Postat av: Natta

Det enda positiva med hösten är klädmodet!... och färgerna på träden är ju ganska härliga när man sitter inomhus framför ett fönster en solig höstdag. Och den 25:e oktober med förstås! :)

Annars kan snön och julen få komma i en vecka så kan vi ha sommar sen igen.

2008-10-07 @ 20:40:17
URL: http://nightingale.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0