Tvättis

Det enda som snurrar i mitt huvud just nu är tanken på att få resa iväg nu på söndag. Träffa min familj! Och åka tillbaka till Dublin! Två helt sanslöst bra saker.

I går spenderade jag typ hela kvällen i tvättstugan. Jag var ju smått förälskad i tvättstugan tillhörande förra lägenheten, så det förstärker liksom känslan av hur jobbig denna är. Allt verkade vara grymt till en början - den här stugan hade inte bara två, utan TRE tvättmaskiner. Vilket, naturally, leder till att mer hinner bli tvättat. Dessvärre blir ingenting torrt. Torktumlaren torkar inte. Igår, till exempel, slängde jag in nytvättade underkläder och lät de snurra i torktumlarn, på högsta temperatur, i 90 minuter - men det var fortfarande blött när jag tog ut det. Torkrummet är inte mycket bättre det heller, det krävs väldigt många timmar för att ett plagg ska bli någorlunda torrt.
Torkskåpet är det som funkar bäst - men bara om du fyller skåpet till typ 40%. Mer än så så får du inga torra kläder.

Elli har lovat att ringa hyresvärden idag och klaga. Det här är ju inte okej.

Wow vilken tant jag är.

Kommentarer
Postat av: Frida

Du ser inte fram emot att träffa fredrikorna då? ;)

2008-05-14 @ 12:47:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0