Oprovocerat

På väg hem i går kväll, från Rattle, hade jag sällskap av min fellow improvisatör(ska) Petra. Vi satt på spårvagnen och pratade musik, när ett gäng killar beslutade att det var en dum idé. Minns inte så mycket mer än två smällar, och att de gick vidare med sina liv som om ingenting hade hänt. Tack och lov hade jag ju Petra där, som skötte situationen så bra. Och chauffören larmade polis, så när vi kom till Brunnsparken greps killarna. Eller, två av dem. De skötte sig inget vidare alls, utan gjorde en väldig massa motstånd och hävde ur sig så många mordhot de kunde mot poliserna. Det kommer de nog ångra. Jag gjorde en anmälan också.

Vill tillägga att jag mår bra. Hade lite ont i nacken efteråt, men känner inte av det längre. Jag var bara väldigt skakig efteråt.

Får se om det här kommer att följas upp nu. Undrar om jag har lust med det ens... Förhoppningsvis räcker det med att de kollar på övervakningsfilmen från insidan av vagnen.

Kommentarer
Postat av: Jesper

Vilket folk det finns. Någonting i samhället är ju fel när ungdomar har så tråkigt att de hoppar på främlingar och slåss. Bra att du gjorde en anmälan iallafall, om det skulle bli några problem med nacken eller vad som helst senare.



Som jag sa över telefonen ska jag ha en heldag med Lisa :) Vi kan väl höras i eftermiddag eller imorgon för att uppdatera varandra lite grann. Ta hand om dig, kram!

2008-06-05 @ 10:55:46
URL: http://jesperahlin.com
Postat av: Petra

Jag gjorde bara vad man ska göra. Jag hoppas innerligt att killarna får den hjälp de behöver så att de inte gör så här igen...

2008-06-05 @ 11:51:57
Postat av: F R i D A

Jasså? För mig är han helt ny. Jag har bara hört just den låten med honom. Men det märks ju på videon vem han försöker härma. Dålig stil...

2008-06-05 @ 14:28:34
URL: http://lillafridas.blogg.se/
Postat av: julia

That's right babe!

2008-06-05 @ 16:29:56
URL: http://jullange.blogg.se/
Postat av: Þóra

läskigt, läskigt. Skönt att höra att du mår bra i alla fall....

2008-06-06 @ 02:55:32
Postat av: Ylva

Usch, din stackare! Vilka idioter det finns. Hoppas nacken kryar på sig :)

2008-06-06 @ 12:29:51
Postat av: Elsa (Syrran)

NÄÄÄ Nu Lackar jag ur........

2008-06-09 @ 09:00:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0