Att tvätta

Det känns ibland som om det är det enda vi gör ihop, Elli och jag - att tvätta. I går var ytterligare en tvättdag för oss. Jättebra att få undan högar med smutstvätt, men inte direkt världens mest romantiska syssla kanske?

En grej som jag i går började fundera på är detta med att gå upp och ned, till och från tvättstugan. Varför är det så jobbigt?! Jag tycker inte det är hemskt att dona med tvätt när man väl är nere i tvättstugan. Fan, det kan till och med vara smått meditativt. Dessutom har jag, för första gången sedan jag flyttade hemifrån, tvättstugan i samma byggnad och trappuppgång som jag bor i. Ändå blir jag skitless varje gång det är dags att gå ned och slänga in en ny maskin - jag suckar som en missnöjd femåring och släpar benen efter mig. Sedan väl där nere är det cool igen.

Kanske dags att växa upp eller? Alternativt köpa tvättmaskin till lägenheten.

Kommentarer
Postat av: Elsa (Syrran)

Jag vet EXAKT vad du pratar om!!! Jag hatade att tvätta förut när jag var tvungen att åka ner till tvättstugan, och då har jag ändå hiss! haha men fan vad trött man blev på det asså.

Jag älskar min tvättmaskin som står i badrummet, peppar peppar!



En rekomendation!



Puss puss

2008-07-23 @ 16:04:56
Postat av: Frida.

Åh, jag känner igen det precis! Och det var samma sak på valla. Jag bodde i samma hus som tvättstugan men inte var det lätt att ta sig ner dit, nej! Fy! Och nu har jag två hus emellan. Och lika trött på att ta sig ner! Galet!

2008-07-23 @ 16:18:19
Postat av: Petra

Jag tycker du ska skaffa en linbana och åka med till tvättstugan. Eller kanske en lian. Då blir det definitivt roligare. Och tänk så överraskade grannarna ska bli när du kommer farande... För att inte tala om hyresvärden.

2008-07-23 @ 22:49:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0