Ågren i LaLa-land

Vad som blivit väldigt tydligt med skolan de senaste veckorna är att de vill att vi ska lida. Här tar vi inte den enkla vägen ut inte. Här jobbar vi inte med glada upplevelser och gulliga känslor! Vi har analyserat Angels in America och Death of a Salesman. Herregud, hur deppiga ska vi behöva bli?! Fantastiska pjäser, men ångest är ju bara förnamnet.

Och i Technique arbetar vi bara med att utforska hemska grejer. Vi har interagerat med lik, låsts in i Auschwitz, beskådat självmordsförsök och förlorat familjemedlemmar. "Temat i den här klassen är kärlek och död" fick vi höra första dan. No shit.

Men trots jobbiga känslor att hantera, bejaka och vrida och vända på så lär jag mig massor. Dels i hur jag själv reagerar på vissa situationer, och framför allt hur vi bygger karaktärer och historia. I morgon ska James och jag spela en scen om död, droger, förnekelse och skuld. Lite lätt sådär.

Kommentarer
Postat av: Elin

Åååh det låter helt fantastiskt!!:)

2012-03-13 @ 13:30:45
URL: http://elinsrader.blogg.se/
Postat av: Mamma

Instämmer med Elin. Du måste ju trivas som fisken i vattnet. Drama, drama, drama tillsammans med väder som faller dig i smaken. Puss

2012-03-14 @ 08:23:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0