Utmanad

Såg att jag blivit utmanad av syrran Elin.

Vad gjorde du för tio år sedan?

2002 alltså? Låt oss se... Jag gick sista terminen i nian och skolkade en massa. Eller väldigt mycket under en period. Tills mamma fick ett samtal från skolan. Den utskällningen kommer jag aldrig glömma, fan vad jag skämdes. Men jag kände mig konstant missförstådd och förbisedd, precis som alla tonåringar. Fan vad självcentrerad man var!

På hösten började jag sedan teaterprogrammet på gymnasiet, och det blev en fet vändning till det bättre.

Vad gjorde du för ett år sedan?

Jag lunkade på i Göteborg. Jobbade på Telia och gillade det, spelade mycket improvisationstater med Rattle och älskade det. Och så bokade jag en resa till New York, som jag överraskade Elli med på hans 30-årsdag. Resan bar av i maj och blev fantastisk.

Fem snacks du gillar?

Djúpur - ett isländskt godis av lakrits och choklad. Det är som knark för mig.
Glass - jag frossar tills jag mår illa. Och fryser.
Grönsaksstavar - ska dippas. Fan vad gott det är! Och så enkelt.
Choklad - All choklad! I mängder.
Bakelser - Riktiga sockerbomber som ska gluffsas upp tillsammans med en kopp kaffe.

Fem sånger du kan texten till:

Jag har väldigt lätt för att memorera låttexter av nån anledning. Men här är några:

Queen - Bohemian Rhapsody
Robyn - Be Mine!
Nordman - Ännu glöder solen
Chris Brown - Forever
The Magnetic Fields - Absolutely Cuckoo

Fem saker du skulle göra om du blev mångmiljonär:

- Köpa en lägenhet i LA och ett hus i Stockholm.
- Skrota CSN.
- Skämma bort min familj.
- Resa till typ tusen destinationer.
- Donera till välgörenhet.

Fem dåliga vanor:


Röker för mycket, dricker för mycket, äter för dåligt, stannar uppe för länge och tränar aldrig.

Fan vad osexig man låter.

Fem saker du gillar att göra:

- Gå i skolan (älskar att kunna säga det).
- Åka hem till Stockholm (börjar inse att andra sidan planeten ligger väldigt långt bort).
- Dricka öl (på en uteservering med vänner).
- Fördriva tid på YouTube (vad gjorde man innan YouTube?).
- Gå på teater (något jag gör alldeles för sällan).

Fem saker du inte skulle klä dig i eller köpa:

Ingen aning. Ser ingen direkt poäng med att ha BH. Eller någon längtan efter att bära tangafillingar. Sen tycker jag att det är skittråkigt att shoppa kläder över huvud taget.

Fem favoritleksaker:

Min laptop Ashley, min iPod Cooper, min BlackBerry Buster, fjärrkontrollen och plånboken.

Fem personer jag vill se göra den här utmaningen:

Jag vet inte ens om nån läser min blogg längre. Än mindre om mina läsare bloggar. Så jag skippar denna sista fråga.

Kommentarer
Postat av: moster marie

jag läser din blogg

2012-01-29 @ 14:07:46
Postat av: Jecica Elggren

Jag läser! Saknar dig!!

2012-01-31 @ 06:41:21
Postat av: Gympatränaren Lilian

Jag läser också din blogg :-)

2012-02-02 @ 17:36:27
Postat av: Natta

Jag läser! Följer dig till och med på bloglovin.

Tycker dessutom att du kan bli miljonär och köpa hus här i Stockholm så man får se dig snart igen.



Du måste ju dessutom döpa fjärrkontrollen och plånboken, den sistnämnda borde heta Lucky! ;)

2012-02-03 @ 10:21:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0