Sagan om bloggarens återkomst

Jag har internet i min lägenhet! Woooo!

Jag är alltså nyinflyttad och nu beväpnad med internet. Det är så otroligt mycket lättare och roligare att fördriva tid när man har en laptop och en bredbandsuppkoppling. Jag har kommit åt internet via mobilen, men det är jäkligt tröttsamt att surfa långsamt på en pytteskärm. Dessutom tar det evigheter att skriva ut Å, Ä och Ö på min BlackBerry, så jag bestämde mig för att skippa bloggandet tills jag kunde använda datorn. Och här är vi alltså nu.

Skolan har börjat bli mer intensiv de senaste veckorna, med många läxor och hemuppgifter. Så det är mycket att läsa, planera och repetera. Men så pratar man med nån som går typ sjunde terminen och inser att man knappt börjat jobba. "Vänta tills du varit här ett tag, då kommer du inte ha tid för något annat än skolan. Möjligtvis att du hinna sova ett par timmar. I veckan." Så ja, jag ska tydligen ta vara på denna tid och se det som en smekmånad. Men jag ser fram emot att få jobba arslet av mig! Det här är ju det roligaste som finns.

Folk har bett mig lägga upp bilder av lägenheten här eller på min Twitter, men det kommer inte hända. Inte än på ett tag. I dagsläget äger jag inget annat än en luftmadrass jag sover på, så att langa upp bild på det känns bara sorgligt. Men jag trivs i min etta! Och att slippa åka buss varje dag är guld värt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0