Glad påsk!

Ja ni mina vänner, jag är den förste att säga att jag är urusel på att blogga. Anledningen är mest att jag känner att jag inte har något alls att säga här. Att blogga om skolan känns meningslöst, för om man inte är där är det svårt att förstå vad som faktiskt händer för att återberätta gör det liksom inte rättvisa. Det låter bara trist. Och det skulle ju vara som om jag, när jag bodde i Göteborg, skulle blogga om mitt jobb på kontoret varje dag. Hur spännande känns det? Och eftersom jag spenderar i princip all min tid i eller omkring skolan, så tänker jag att det inte finns något annat att dela med mig av på bloggen.

Det jag ligger och grubblar på nu är i alla fall hur mycket jag saknar min familj. Främst för att det är påsk och att nu i dag fyller mina pluttigaste småbröder hela 19 år! Så vetskapen att alla kommer att samlas gör det lite ledsamt att vara så långt långt borta. Jag älskar att vara här, det gör jag verkligen, men vissa stunder är det kämpigt att inte kunna finnas där för min familj. Då känner jag mig självisk som har lämnat allt och bara dragit.

Kommentarer
Postat av: Elin

Nej nu skärper du dig, jag älskar att få läsa om det du gör på dagarna där borta, om sånt du är med om!! Dessutom skriver du skitbra så låt oss läsare avgöra om sånt du skriver är intressant?? Fortsätt skriv, är nöjd även om du inte skriver så ofta:) Jepp du är sjukt självisk, och jag älskar dig för att du vågar vara det och leva livet, och jag unnar dig det. Men jag saknar dig, och hoppas att du om du nån gång får för dig att komma hem?;) väljer att bosätta dig liiiite lite närmre oss. Denna påsken var spretig, ingen storsamling för familjen, och idag åker vi ut och firar A o O, en dag för sent och vi blir de enda som åker ut, vet att Petter var dör igår, men syrran var där på påskafton. Puss

2012-04-09 @ 08:58:48
URL: http://elinsrader.blogg.se/
Postat av: Towe

Att läsa här hemma i sverige om vad du gör där borta är inte som att läsa vad man gör på ett kontor. Jag tycker allt låter exotiskt och spännande! Fortsätt! Och lite fler bilder! Så inte Mosse glömmer hu du ser ut!

kramar från oss

2012-04-09 @ 19:28:18
URL: http://familjenmosse.wordpress.com
Postat av: Mamma

Jag håller med både Elin och Towe - Vi vill läsa om dina dagar, oavsett om det handlar om monologer, dialoger, manus, lärare, klasskamrater osv.

Bilder är också mysigt att få titta på. För övrigt längtar jag till augusti/september då jag kommer över till dig.

Pussar och kärlek i massor till dig.

2012-04-10 @ 08:24:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0