brglf...

Vilken helg! Jag är bakis och helt slut nu, men det har varit en massa fint som lett upp till det. Det är värt det, med andra ord.

I fredags var jag på stand up-klubben Bajsnödigt och kollade på när Jakob körde. Det gick riktigt bra för honom, och även för Arvid och Embla, som körde de också. Jakob har låtit ståuppandet ligga på is rätt länge, så det är skoj att han tagit upp det igen. Jag hade ju aldrig sett honom förut.

I går firades Peters 30-årsdag med en skitskoj fest hemma hos födelsedagsbarnet. Mycket glatt folk och mycket skrålande och skrattande. Jag sov kvar och vaknade i morse upp och mådde som en bajs. Typ. Vi vaknade till liv och kollade på en dokumentär om psykotiska TV-spelsnördar från USA. Det var läskigt och underhållande.
Att sedan stressa hem för att duscha och göra mig till människa, var något av en pärs. När jag är bakis vill jag inte röra mig. Men jag skulle träffa Rattle på café och prata om viktiga och oviktiga saker, så jag var ju tvungen. Vi valde café Villa Villerkulla. Där har de kakbuffé, och vi svullade i morotskaka och cheeskace och massor av göttigt. Så sakteliga vaknade jag till liv.

Nu är jag hemma och vill bara göra ingenting. Det måste få vara söndag nu känner jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0