Gud och porr?

Vid ett antal tillfällen har vi här på butiken fått veta att vissa människor inte är överens med våran arbetsplats. Med "vissa människor" menar jag i detta fall kristna, och för er som inte vet pratar jag om en porrbutik då jag skriver om min arbetsplats.

Senast i går hade någon tejpat upp en liten broschyr på dörren, som jag hittade när jag öppnade. Den var ganska dramatisk. Sådär som kristna missionärer ofta verkar bli.

if YOU died
right now
do you know
for sure
that you would
go to
Heaven?

Sedan en väldig massa citat från Bibeln, och en to-do-list för att erkänna Jesus.
  Missförstå mig inte när jag tycker att detta är lustigt. Jag har all respekt för religion och religösa. Men jag tycker att det kan bli både lustigt och löjligt när man försöker frälsa folk med hjälp av en fyra sidor tjock broschyr där en av de första meningarna lyder "If you're honest you know that you have lied. That's a sin. I'm a sinner. You're a sinner. All mankind are sinners".
  Den här broschyren kommer från Victory Baptist Church i North Carolina, USA, och den som vill att jag ska komma till mässa är tydligen en Pastor Michael Duffield. Stackars Michael kan inte ha så mycker att göra om han känner behov att locka folk från västra Sverige.

Michael är dock inte den ende som tycker att jag borde joina the Jesus side of life. Vi har till exempel fått en mängd med klistermärken med olika budskap och uppmaningar på, som vi på skoj klistrat upp här bakom kassan. Min favorit är nog:

STOPP
Du är efterlyst
Jesus söker Dej,
tag emot honom.
Han vill ge Dej
evigt liv

På motiv av en stoppskylt, naturligtvis. Lustigt, och lite sött. Men jag kan inte för allt i världen förstå vad Jesus har med just mitt jobb att göra! Jag har bland annat jobbat som säljare och cafébiträde också, men inte på någon av dessa arbetsplatser förväntades jag bli frälst stup i kvarten.

Kommentarer
Postat av: Ylva

En av mina favoritskyltar såg jag på en dokumentär här om dagen. Den var på engelska men jag orkar inte:



Människorna: Gud, kan du inte skicka någon som kan bota aids, cancer och alla andra sjukdomar?

Gud: Jag gjorde det, men ni aborterade bort dem.



Helt sjukt. Det är i såna stunder jag blir lite generad över att vara kristen.

2008-06-11 @ 13:12:12
URL: http://lightyearsaway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0