Impro på Redbergs (och på film)

Mötte upp Petra i går efter jobbet, och vi begav oss ut till Redbergsteatern för after work impro. Sällskap fick vi av våra med-Rattlare Anton, Sofia och Peter. Det var en väldigt trevlig tillställning. Kände att jag stapplade en hel del, men jag hade kul ändå. Och honungsmelon är ju alltid gott.

Just nu i denna sekund ligger jag i min säng. Nyss hemkommen från en sen frukost med Elli på porrisen. Innan frukost var jag på den där provfilmningen jag skrev om tidigare. Det jag hade missat att förstå var att kortfilmen jag provspelade för inte var en kortfilm utan en långfilm. Men trots det lilla missförståndet tyckte jag att det hela gick bra. Vi (jag och en kille med coolt namn som provfilmade ihop) imprade ju en massa bara. Skilnaden mot den impron och den jag är van vid var bara att scenen var en soffa och att ramarna var lite mer noggrant utsnidade. Och sen att vi filmades, naturligtvis. Men som sagt kändes det bra. Nu får vi bara hålla tummarna för att jag gjorde ett gott intryck. Och att de andra, säkerligen hundratals, killarna som också provfilmar inte kommer i närheten av min av Gud välsignade tallang.

You can't touch this...

Kommentarer
Postat av: Petra

Du är en naturbegåvning. Eftertänksam, bra på att lyssna och samtidigt spontan. Dessutom en bra människa med ett djup, vilket behövs i all denna världens ytlighet. Jag håller tummarna för att du får rollen. Ses i morgon!

2008-04-26 @ 16:57:23
Postat av: Linus

Men Petra! Jag sitter ju på jobbet. Du kan inte överösa mig med så här mycket fina ord. Jag rodnar ju. Och det hör min yrkesroll till att bara se stentuff ut.

Men tack. :-)

2008-04-26 @ 17:34:51
URL: http://omlinus.blogg.se
Postat av: Petra

Det kan jag väl....

2008-04-26 @ 21:56:48
Postat av: Elsa (Syrran)

Du är bäst pimpus!!!!! Puss

2008-04-29 @ 13:35:26
Postat av: Petra

Fast du är inte bäst på att stava till talang...

2008-04-29 @ 23:57:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0