Regnbågspromenad

I veckan har den årliga HBT-festivalen ägt rum i Göteborg. Som bortrest har jag ju missat typ allting, och fast att jag hade möjligheten att gå på både föreläsningar, workshops och fester i går så fanns inte orken där över huvud taget. Jag spenderade dygnet i sängen i stället, och det var skithärligt.
Nåväl, idag pallrade vi oss i alla fall ut för att gå i den för första gången arrangerade Regnbågspromenaden, som gick från Göteborgsoperan upp till Götaplatsen. Det var massvis med deltagare och bra stämning. Väl uppe på Götaplatsen tittade vi på band, gospelkör och en jättefin vigsel! Två nervösa killar förklarade sin kärlek och blev vigda inför tusentals åskådare, och en operasångare sjön för dem. Det var jättefint!

Efter promenaden gick jag med Charlie till Kelly's, för att äta en söndagspizza. Det gjorde vi ju nästan jämt förut, så det är härligt när man tar sig tid igen. Drack ett par öl också, och pratade med trevliga bekanta som hejade förbi.

Nu är jag hemma igen och har strax tvättid, vilket inte är lika peppande. Men det är söndag i alla fall, och hade det inte varit måndag i morgon hade allt varit totalt sweet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0