Hos Ronjet

Sitter hemma hos Ronja a.k.a. Ronjet. Har styrt upp med extrasängar åt Elli, Ruth och mig. Se, Ronjas palats är denna helg förvandlat från ungkvinnslya till härbärge för två islänningar och en stockholmare som levt i exil de senaste två åren. Sjukt fint har hon gjort åt oss.

I afton bär det av in till stan. Ska träffa upp de två bröder som inte kom ut till Mamma igår, samt en drös vänner jag inte träffat på för länge. Det ska skålas och skrattas spelas, gissar jag. Och i morgon lär jag vara mer bakis än jag varit i dag. Vilket inte har varit nådigt. Men det var trevlig i går så det får det vara värt. Måste bara vara lite pigg för att hänga med Jonna en stund i morgon. Det ska bli fint. Sedan kan jag ju sova hela bilresan hem igen.

Kommentarer
Postat av: Elin

Haha ja vilken lyx du har som kan sova HELA bilresan hem haha, stackars lille Elli tänker jag. Du ska kanske ta körkort snart lillebror, så ni kan dela på Chaffis-rollen...Hoppas du haft kul I stockholm. Puss

2009-10-04 @ 11:15:04
URL: http://elinsrader.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0