CD-rea

Jag har ju fått det förklarat för mig att jag, som betalar för musiken jag lyssnar på genom att köpa skivor, inte bara anses vara läskigt omodern utan också fullständigt dum i huvudet. Få verkar tycka att det räcker att säga "jag laddar ner min musik illegalt och är nöjd med det", utan måste förvrida sitt ansikte i en äcklad grimas och säga nåt i stil med "men fyfan alltså shit ohmygod du är ju dum jag skulle aaaaaldrig köpa en jävla skiva liksom vem lyssnar på skivor alltså jag laddar ner min musik alltså är du dum i huvudet alltså vaffan använd piratebay alltså!".

Jag köper skivor. Och häromdan var jag på CD-rea på Bengans. Hands down en utav mina favoritbutiker. Men jag höll mig i skinnet och köpte tre skivor i stället för de fyra hundra jag var som allra mest sugen på. Det blev lite blandat.

   

Men jag tänkte gå tillbaka någon gång i veckan och frossa vidare. Det är få butiker jag kan gå i i timmar, men när det bläddras bland skivor (och film för all del) så är jag gladare än en snorunge i sockervaddsfabrik.

Kommentarer
Postat av: Mamma

All heder åt dig. Själv köper jag alla mina filmer, så det är kanske mig du brås på.

Förresten när kommer ni upp, och hur länge stannar ni?

Pussar

2009-03-04 @ 19:08:32
Postat av: Anonym

Vi skivköpare är som sagt utrotningshotade. Jag tycker det är väldigt lustigt att det är VI som ska behöva försvara oss. En parallell skulle ju kunna dras: "va? köper du din mat?! Varför snattar du den inte?"



För mig är dock skivhandlandet inte lika roligt nu när dollarn kostar multum. Men jag vill gärna ha ett återbesök på Bengans när jag hälsar på er i sommar!

2009-03-10 @ 18:30:48
Postat av: David

Jag tyckte att jag fyllde i David under "namn" men det verkar inte synas. Fast du hade listat ut att det var jag ändå :)

2009-03-10 @ 18:32:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0