Min blatte till karl

Karln min ligger i sängen och tänker högt kring sin situation som invandrare i Sverige. Att han talar svenska som andraspråk, och inte nödvändigtvis följer samma sociala koder som jag. Samtidigt säger han att jag gör honom mer svensk. Så svensk att han till och med, så smått, höjer på ögonbrynen åt sig själv när det slår honom att han inte kan texten, och knappt melodin, till den svenska nationalsången ("Nånting om fjäll, va?"). Sedan vänder han sig om, med ryggen mot mig, och sjunger sin egen. Alltså den isländska nationalsången.

Inte trodde jag någonsin att min vardag kunde bli så intressant. Och jag menar verkligen allvar.

Kommentarer
Postat av: Jesper

Åh, ibland fångar du verkligen något med texterna Linus. Det är så vackert, och jag blir så full av kärlek :)

2008-05-15 @ 21:10:28
URL: http://jesperahlin.com
Postat av: P

Nåt om fjäll. Det var fint det.

2008-05-16 @ 06:18:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0