Konsten att somna. Dela med er!

En sak som händer mig ganska ofta är att jag, precis som nu, inte är sömnig kvällstid. Klockan är över midnatt och majoriteten av Sveriges befolkning ligger nu gott i sina egna (eller, för all del, andras) sängar och sussar för glatta livet. Själv ligger jag (förvisso gott) i sängen och väntar på att bli sömnig nog att vilja stänga av datorn och somna in. Trött är jag, men inte sömnig.

Tips, nån? Fast be mig inte att motionera och trötta ut mig själv - jag har förbenat ont i ryggen just nu.

Kommentarer
Postat av: Annchen

Att läsa kurslitteratur brukar funka ganska bra. Jag vill iaf sova varje gång jag läser sånt. Jag kan t.ex. rekommendera von Wright - Vetenskapen och förnuftet. En i klassen har rivit sönder den boken nu, det säger en hel del om den. Annars rekommenderar jag att lyssna på kroppen. Någon har förklarat det som ett sömntåg. Om man missar avgången får man vänta på nästa, så gå och lägg dig när du är trött. Jag har nästan aldrig problem att somna, bara med att bestämma mig för att "nu ska jag sova".

Well, nu ska jag sova. Eller?
Godnatt.

2008-05-28 @ 00:55:37
URL: http://naktergalning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0