Bra respons

Yes box, filmningen gick jättebra! Känns skönt att andas ut lite grann. Regissören gav mig positiv feedback, och sa att han "med största sannorlikhet" vill träffa mig igen, och filma lite till. Det enda som tog emot lite, var när han uppmärksammade min dialekt. Inte för att min stockholmska är bred, men den är stockholmsk. Och att prata stockholmska funkar ju inte riktigt när man ska spela urgöteborgare. Så det ville han att jag skulle jobba på tills vi ses nästa gång. Det dumma med det hela är ju att jag känner typ inte en enda göteborgare! Alla är inflyttade nånstans ifrån, och bortsett från ett fåtal i teatergruppen, så träffas och umgås jag inte med någon 031:a med renrasig stamtavla.

Anywho, det får jag la ta tag i om jag blir återkallad.

(La ni märke till användandet av "la"? Jag lär mig.)

Kommentarer
Postat av: P

Klart du kan lära dig göteborgska. Lyssna på radion till exempel. Sök upp någon gammal gubbe/gumma och tjöta lite. Åk mycket spårvagn, lyssna och härma. Ingen i vår teatergrupp pratar ju så himla brett tyvärr. Men A kanske kan breda på? Du kan la fråga! Du kan gå kurs med mig, så får du påhittad göteborgska som är härligt överdriven...

2008-06-07 @ 16:06:04
Postat av: TBS

Gå in på eniro.se.



Sök efter Glenn.



Ring.



Lär.

2008-06-07 @ 20:53:57
URL: http://beautifuls.blogg.se/
Postat av: Þóra

Be Elli ringa Max och fixa att ni går ut och dricker lite bärs med honom och Martin. Båda är göteborgare och Martin har den finaste och bredaste göteborgskan jag någonsin har hört :)

2008-06-08 @ 14:51:41
Postat av: Þóra

Be Elli ringa Max och fixa att ni går ut och dricker lite bärs med honom och Martin. Båda är göteborgare och Martin har den finaste och bredaste göteborgskan jag någonsin har hört :)

2008-06-08 @ 14:53:05
Postat av: Jesper

Fråga regissören om han inte funderat på att skriva om din karaktär till låt säga.. Tja, västgötte kanske? Har hört att det går hem på film och jag vet en kille som kan hjälpa dig med dialekten.

2008-06-08 @ 22:59:30
URL: http://jesperahlin.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0