Sjukt frisk

Nu kom snön! Det är sjukt fint. Konstigt förresten, hur man använder "sjukt" för att förstärka betydelsen av något positivt.

Anywho, juldagen börjar närma sig sitt slut, och ändå har familjen bara varit uppe några timmar. Elli och jag var nästan först upp, och vi tog oss ur sängen strax efter kl. 15. Detta följdes av två filmer samt uppätandet av gårdagens rester. Friskt (why not liksom?) gott. Kan meddela att isländska julmaten inte är så värst läskig alls. Jag slapp fårskalle till exempel. Inga underliga testiklar heller. Men maten är söt, väldigt söt. En klassisk favorit är till exempel kokt potatis som sedan steks i massor med smör och socker, som lägger sig som en hinna runt allt. Smakar inte så tokigt, men hej vad man känner sig onyttig. Och så äts det massa sylt till allt. Rabarbersylt verkar vara mest populärt.

Senare i afton ska Ásta och Hallur komma förbi. Hälsa på-kulturen lever kvar här på Island, och det bidrar liksom till myskänslan. Det sitter allt som oftast någon mer eller mindre främmande person vid matbordet och dricker kaffe.

Bye for now folks, pallar inte skriva mer.

Kommentarer
Postat av: Petra

Låter som att du har det bra. Det är du helt klart värd, för du är en fantastisk person. Och en räddare i nöden, tack!

2008-12-26 @ 18:33:44
Postat av: chals

Krrrrraaaaam och god jul älskade vän! hälsa Elli och Anna massor. :) Jag är i stockholmsland jag. :)

2008-12-27 @ 13:03:47
Postat av: Ylva

PLEASE DO RARING!

2008-12-29 @ 00:27:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0